+31 6 8435 5733 info@imucare.nl

Huishoudelijke dienst

 

Bij IMU Care stellen we samen een checklist op: jouw huis, jouw service en jouw prioriteiten. Je krijgt hulp in het schoonmaken van jouw keuken, badkamer, vloer, afstoffen en alle andere schoonmaakwerkzaamheden. Wij zorgen ervoor dat alle kamers in huis blinken! Heb je wensen, dan geef je dat aan en wij voeren dat uit. Geef bijvoorbeeld aan welke volgorde je de kamers schoongemaakt wil hebben. We zorgen ervoor dat het bij onze wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse services spic en span is.

 

Strijkservice

IMU Care biedt jou zorgverleners die met aandacht en plezier jouw strijkgoed gereed maakt. Met een haal- en bezorgservice nemen wij alle zorg uit handen, maar de service kan ook bij jouw thuis. Zo hoef je bijna niets meer zelf te doen en houd je meer tijd over voor andere zaken. Op jouw wensen en behoeften komt een zorgprofessional 1x per week of juist 1x per maand, jouw strijkgoed verzorgen. Er wordt rekening gehouden met je persoonlijke wensen en aandacht besteed aan het tijdig en netjes verzorgen van jouw textiel.

 

Boodschappen service

Genoot jij altijd van het boodschappen kon, maar is het tegenwoordig wat lastiger of heb jij er eenvoudigweg geen tijd voor? IMU Care koppelt u aan een zorgzame zorgverlener, die met alle plezier jou begeleidt bij het doen van jouw boodschappen. Enkele voordelen hiervan zijn dat je zo jouw benodigde beweging krijgt en even een uitstapje kan doen. Tevens ben je onder begeleiding en biedt dit jou een gevoel van veiligheid en gezelschap.

 

Schoonmaak dienst

 

Badkamer

  • Grondig schoonmaken van de wastafel, desinfecteren en spoelen.
  • Grondig schoonmaken van de bad-, douchetegels, desinfecteren en spoelen.
  • Chromen onderdelen schoonmaken en laten glanzen.
  • Grondig desinfecteren van het toilet binnen- en buitenkant, inclusief de stortbak.
  • Grondig schoonmaken van planken (kan wat langer duren door het weghalen en terugzetten van de spullen op het planchet).
  • Grondig schoonmaken van de spiegel(s).
  • Vensterbank(en) afstoffen.
  • Prullenbak legen & plinten afstoffen.
  • Stofzuigen en/of vloer dweilen.
  • Het verwijderen van vingerafdrukken van al het houtwerk, deuren enz.

 

Keuken

  • Grondig schoonmaken van het aanrecht en de wandtegels (alle spullen worden weggehaald en weer teruggezet).
  • Grondig schoonmaken van de keukenkasten (verwijderen van vingerafdrukken).
  • Grondig schrobben en desinfecteren van de wasbak.
  • Stofzuigen en/of dweilen van de vloer.
  • Schoonmaken van de apparaten (denk aan oven, koelkast, vaatwasser, fornuis) (binnenkant kan op verzoek schoongemaakt worden (indien apart aangevraagd)).
  • Vensterbank(en) afstoffen.
  • Plinten afstoffen.
  • Het verwijderen van vingerafdrukken van al het houtwerk, deuren, etc.
  • Vuilnisbak legen.
  • Schoonmaken van eettafel en stoelen.

 

Slaapkamer

  • Stofzuigen, ook onder het bed indien mogelijk.
  • Bedden opmaken (op verzoek kan het beddengoed verschoond worden).
  • Afstoffen.
  • Schoonmaken van de spiegel(s).
  • Vensterbank(en) afstoffen.
  • Plinten afstoffen.
  • Het verwijderen van vingerafdrukken van al het houtwerk, deuren, enz.
  • Prullenbak legen.

 

Overig

  • Afstoffen inclusief lampenkappen, schilderijen enz.
  • Kussens opschudden en recht leggen.
  • Houten vloeren en/of tegelvloeren dweilen.
  • Tapijt stofzuigen.
  • Spinnenwebben verwijderen.
  • Vensterbank(en) afstoffen.
  • Het verwijderen van vingerafdrukken van al het houtwerk, deuren, enz.

 Onze voorwaarden

 

Gedrag

Onze medewerkers zullen niet roken, eten of drinken in jouw huis. Ze zijn er om jouw huis schoon te maken. Onze medewerkers zullen in de regel alleen werken, maar als het werk erom vraagt kan er met meer medewerkers worden gewerkt.

 

Werkschema

Onze medewerkers werken volgens een standaard schoonmaak checklist aangevuld met jouw specifieke wensen. Graag vernemen wij jouw extra wensen tenminste 24 uur van te voren.

 

Verplaatsen/ afzeggen

Als je jouw schoonmaakdag wilt verplaatsen of afzeggen dan vernemen wij dit graag tenminste 24 uur van te voren.

 

Huisdieren/planten

We zijn huisdiervriendelijk, maar we zouden het erg op prijs stellen als je er voor kan zorgen, dat op de dagen dat we komen schoonmaken, jouw huisdieren op een veilige plaats zijn. Graag vernemen wij vooraf of er speciale instructies zijn met betrekking tot de huisdieren/planten. Omdat huisdieren/planten toch wel specialistische zorg nodig hebben kunnen we hier niet voor zorgen.

 

Materiaal en schoonmaak middelen

De meeste van onze cliënten willen graag dat wij de schoonmaakmiddelen en materialen gebruiken die in het huis aanwezig zijn. Ook mogen wij de stofzuiger en dweil gebruiken. Als we deze materialen zelf moeten meebrengen zijn daar extra kosten aan verbonden.

 

Beveiliging

Wij vragen van jou om te zorgen dat onze medewerkers toegang tot jouw woning hebben op de afgesproken schoonmaakdag. Als jouw huis beveiligd is met een alarmsysteem vragen wij jou ervoor te zorgen dat deze is uitgeschakeld.